আমি পাকিস্তান আক্ৰমণ কৰিব নিবিচাৰো, আমি আমাৰ ভূমি পাহৰিব নালাগে: মোহন ভাগৱত
ভূপাল, ৩১ মাৰ্চ (হি.স.)। ৰাষ্ট্ৰীয় স্বয়ংসেৱক সংঘ (আৰ এছ এছ)ৰ মুৰব্বী ডা. মোহন ভাগৱতে কৈছে যে আমি প
মোহন ভাগৱত


ভূপাল, ৩১ মাৰ্চ (হি.স.)। ৰাষ্ট্ৰীয় স্বয়ংসেৱক সংঘ (আৰ এছ এছ)ৰ মুৰব্বী ডা. মোহন ভাগৱতে কৈছে যে আমি পাকিস্তানৰ ওপৰত আক্ৰমণ নিবিচাৰো। আমি আমাৰ ভূমি পাহৰিব নালাগে। ইয়াক ইয়াৰ সৈতে সংযোজিত কৰিব লাগে। ইয়াৰ বাবে, নতুন প্ৰজন্ম সাজু থাকিব লাগিব।

আৰ এছ এছ ৰ মুৰব্বী মোহন ভাগৱতে শুকুৰবাৰে ভূপালত অমৰ শ্বহীদ হেমু কালানীৰ জন্ম শতবাৰ্ষিকী বৰ্ষৰ সামৰণি অনুষ্ঠানত মুখ্য অতিথি হিচাপে ভাষণ দি আছিল। তেওঁ কৈছিল যে সিন্ধি সমাজৰ অৱদান সমান আছিল কিন্তু তাত কম উল্লেখ আছে। এই ত্যাগ তেওঁলোকৰ নিজৰ আত্মবচাবলৈ কৰা হৈছিল। যেতিয়া সিন্ধুৰ পৰা আঁতৰ হোৱাৰ সময় আহিল, আপোনালোকে ভাৰত এৰি যোৱা নাছিল। আপোনালোক পৰাক্ৰমী। ১৯৪৭ চনৰ আগতে, সেয়া ভাৰত আছিল । এইটো সিন্ধু সংস্কৃতি আছিল। যদি কোনোবাই কয়, আপুনি ক'ব লাগিব। ভাৰত খণ্ডিত, ইয়াক নিষ্পত্তি কৰিব লাগিব। আমি আহিছিলো, কিন্তু আমি স্বইচ্ছাৰে এৰি যোৱা নাছিলো। যদি ভাৰতে কয়, আমি সিন্ধু নদী পাহৰিব নোৱাৰো। তেওঁলোকে সম্পৰ্কটো ভাঙিব নোৱাৰে। আমি একো পাহৰিব নোৱাৰিম। কাৰণ এইটো এটা কৃত্ৰিম বিভাজন। পাকিস্তানৰ মানুহে কৈছে যে এইটো এটা ভুল আছিল। যিসকল তেওঁলোকৰ জেদৰ বাবে ভাৰতৰ পৰা পৃথক হৈছিল তেওঁলোক দুঃখত আছে। যিসকলে ভাৰতৰ সৈতে ইয়ালৈ আহিছিল তেওঁলোক পুনৰ প্ৰতিষ্ঠাপিত হৈছিল।

সৰসংঘচালক ডা০ ভাগৱতে কৈছিল যে সেই সময়ত এটা ভুল হৈছিল, ইয়াৰ বাস্তৱতা এয়াই। আপোনালোক সাজু থাকিব, আমি আক্ৰমণকাৰী নহয়, আমি পাকিস্তানক আক্ৰমণ নকৰোঁ, কিন্তু এয়া নিজেই ঘটিব। আপোনালোকে ভাৰতক দুয়োফালৰ পৰা জানে, আপোনালোকে তাত ভাৰতক বসতি স্থাপন কৰিব পাৰে। সৰু স্বাৰ্থপৰতা এৰি একত্ৰিত হওঁক। আপুনি আপোনাৰ নিজ ঘৰত ভজন, আপোনাৰ ঘৰত উপাসনা কৰিবলৈ চেষ্টা কৰি থাকিব লাগিব। ইয়াত জন্ম গ্ৰহণ কৰা সকলৰ সংলগ্নতা তাত বৃদ্ধি কৰিব লাগিব। সনাতন পৰম্পৰা সকলোৰে বাবে। যিসকলে যুঁজ দিয়ে তেওঁলোকৰ পৰা আমাক সুৰক্ষা দিয়ক, যদি এনে হয় তেন্তে যত্ন লওঁক। তেতিয়া কুটিল ষড়যন্ত্ৰবিলাক বিফল হয়। আমি সিন্ধু, অৰ্থাৎ হিন্দু।

তেওঁ কয় যে আজি সমগ্ৰ বিশ্বক এই ধাৰণাটোৰ প্ৰয়োজন। ১৯১৯ চনত, হেডগেৱাৰে কংগ্ৰেছৰ বৈঠকত সমগ্ৰ ভূমিৰ প্ৰস্তাৱ দিছিল। সিন্ধু আৰু সিন্ধ প্ৰাচীন কালৰ পৰাই সিন্ধুৰ অংশ হৈ আহিছে আৰু আজিও আছে। দাবী পূৰণৰ প্ৰক্ৰিয়া অব্যাহত থাকিব। এইটো চলি নাথাকে, ভাৰতে আগবাঢ়ি যোৱা উচিত। উত্থান-পতন অব্যাহত থাকিব, কিন্তু সেইবোৰ নাইকিয়া নহ'ব। নতুন প্ৰজন্মক প্ৰচাৰ কৰক। সৰু স্বাৰ্থপৰতাত সেই লক্ষ্যটো নাপাহৰিব। সংঘই আপোনালোকৰ শক্তিৰ সৈতে থিয় দিব। ইয়াতকৈ বেছি কোৱাৰ কোনো প্ৰয়োজন নাই, ভংগীমাটো বুজি পোৱা।মুখ্যমন্ত্ৰী শিৱৰাজ সিং চৌহানে অনুষ্ঠানটোসম্বোধন কৰিছিল। মই মোৰ ঠিকনা আৰম্ভ কৰিলোঁ। তেওঁ কয় যে আপুনি ধৰ্ম, সংস্কৃতিৰ বাবে আপোনাৰ ভূমি এৰিছে, সেয়েহে আপোনাক স্বাগতম জনোৱা হৈছে। সিন্ধি সমাজে কঠোৰ পৰিশ্ৰম আৰু উদ্যোগত প্ৰতিযোগিতা নকৰে। প্ৰতিটো সংকটত পৰাৰ পিছতো এই সমাজৰ থিয় হোৱাৰ ক্ষমতা আছে।

ৰাজ্যত স্থাপন কৰিব সিন্ধি সংস্কৃতি সংগ্ৰহালয়–

মুখ্যমন্ত্ৰী শ্ৰী চৌহানে অনুষ্ঠানটোত ঘোষণা কৰে আৰু কয় যে হেমু কালানিৰ জীৱনী পাঠ্যক্ৰমত অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হ'ব। শিশুসকলক সিন্ধি সমাজৰ সাধুসকলৰ সৈতে পৰিচয় কৰাই দিয়া হ'ব। সিন্ধু দৰ্শন কাৰ্যসূচী অহা মাহৰ পৰা আৰম্ভ কৰা হ'ব। ইয়াৰ বাবে, প্ৰতিজন তীৰ্থযাত্ৰীক ২৫,০০০ টকাৰ অনুদান দিয়া হ'ব। ৰাজ্যখনত সিন্ধি সাহিত্য অকাডেমিৰ বাজেট পাঁচ কোটিলৈ বৃদ্ধি কৰা হ'ব। মনুভানৰ টেকৰিত হেমু কলানিৰ এটা মূৰ্তি স্থাপন কৰা হ'ব। ইন্দোৰৰ জবলপুৰৰ সিন্ধি অধ্যুষিত অঞ্চলত হেমু কলানিৰ প্ৰতিমূৰ্তি স্থাপন কৰা হ'ব। ৰাজ্যখনত সিন্ধি সংস্কৃতিৰ এটা সংগ্ৰহালয় নিৰ্মাণ কৰা হ'ব।

তেওঁ কৈছিল যে ৰাজ্যখনত ১৬১৪ বৰ্গফুটৰ এটা ঘৰৰ বাবে এক শতাংশ মূল্য আদায় কৰি লীজ বৈধ কৰা হ'ব। একেদৰে, দোকানো বৈধ কৰা হ'ব। আজিয়েই ইয়াৰ আদেশ জাৰি কৰা হ'ব।

কাৰ্যসূচীৰ সময়ত, সৰসংঘচলক ডা০ মোহন ভাগৱত আৰু মুখ্যমন্ত্ৰী শিৱৰাজ সিং চৌহানে সমাজৰ গৌৰৱ পদ্মশ্ৰী সুৰেশ আদৱানী, টেক মহিন্দ্ৰা গ্ৰুপৰ মুখ্য কাৰ্যবাহী বিষয়া চি পি গুডনানী সন্মান জনায়। ডেৰ লাখতকৈও অধিক লোকে তেওঁলোকৰ গোটৰ পৰা কাম কৰি আছে। তেওঁ পেছাদাৰী ব্যক্তিত্ব মনোহৰ শ্বেৰৱানীকো সম্বৰ্ধনা জনাইছিল। তেওঁ পুনেত এটা বিনামূলীয়া ডায়েলাইচিছ কেন্দ্ৰ চলায়। পলিকেব ইণ্ডাষ্ট্ৰিজৰ অধ্যক্ষ আৰু সঞ্চালক ইন্দৰ জয়সিংহানীকো সম্বৰ্ধনা জনোৱা হয়। তেওঁৰ প্ৰতিনিধিজনে এই সন্মান লাভ কৰিছিল কিয়নো তেওঁৰ স্বাস্থ্য ভাল নাছিল। তত্বাৱধানত ডুবাইস্থিত উদ্যোগপতি ৰাম বাক্সানীক সম্বৰ্ধনা জনোৱা হয়।

সিন্ধি সভ্যতাৰ আভাস-

বিএইচইএল দশেৰা খেলপথাৰত ভাৰতীয় সিন্ধু সভাই আয়োজন কৰা অনুষ্ঠানত মঞ্চত উপনীত হোৱাৰ আগতে সৰসংঘচলক ডা০ ভাগৱত আৰু মুখ্যমন্ত্ৰী চৌহানে ইয়াত স্থাপিত প্ৰদৰ্শনী পৰিদৰ্শন কৰে। প্ৰদৰ্শনীখনত, সেই সময়ত সিন্ধু প্ৰদেশত বাস কৰা সিন্ধি সমাজৰ লোকসকলৰ জীৱনশৈলী, সভ্যতা, সংস্কৃতি অখণ্ড ভাৰতত দেখা গৈছিল অৰ্থাৎ যেতিয়া ভাৰত আৰু পাকিস্তান এখন দেশ আছিল। প্ৰদৰ্শনীখনত ভাৰত আৰু পাকিস্তান বিভাজনত স্বদেশৰ পৰা পৃথক হৈ থকা সিন্ধি সম্প্ৰদায়ৰ বেদনাও প্ৰদৰ্শন কৰা হয়। ইয়াৰ উপৰিও শ শ বছৰ পুৰণি সিন্ধু সভ্যতা হৰপ্পা সংস্কৃতি আৰু মহেঞ্জোদাৰোৰ আভাস দেখা যায়।

হিন্দুস্থান সমাচাৰ/মুকেশ/মনোজ/অৰৱিন্দ


 rajesh pande