শিক্ষা হৈছে প্ৰগতি, সৱলীকৰণ আৰু সামাজিক পৰিৱৰ্তনৰ মূল শিলাস্তম্ভ: উপ-ৰাষ্ট্ৰপতি
নতুন দিল্লী, ০৬ মে’ (হি.স.)। উপ-ৰাষ্ট্ৰপতি জগদীপ ধনখৰে সোমবাৰে কয় যে শিক্ষা কেৱল জ্ঞান আহৰণৰ মাধ্যম
ধনখৰ


নতুন দিল্লী, ০৬ মে’ (হি.স.)। উপ-ৰাষ্ট্ৰপতি জগদীপ ধনখৰে সোমবাৰে কয় যে শিক্ষা কেৱল জ্ঞান আহৰণৰ মাধ্যম নহয় বৰঞ্চ ই প্ৰগতি, সৱলীকৰণ আৰু সামাজিক পৰিৱৰ্তনৰ মূল শিলাস্তম্ভ। দিল্লী বিশ্ববিদ্যালয়ৰ স্কুল অৱ অ’পেন লাৰ্নিং (এছ অ’ এল)ৰ ৬২ সংখ্যক প্ৰতিষ্ঠা দিৱস উদযাপনত সম্বোধন কৰে ধনখৰে।

পৰিৱৰ্তনৰ আটাইতকৈ ফলপ্ৰসূ পৰিৱৰ্তনশীল ব্যৱস্থা হিচাপে শিক্ষাক আলোকপাত কৰি ধনখৰে কয় যে শিক্ষা হৈছে প্ৰগতি, সমৃদ্ধি আৰু সৱলীকৰণৰ দুৱাৰ মুকলি কৰা তলাৰ চাবিকাঠি। শিক্ষা হৈছে সৰ্ববৃহৎ অধিকাৰ আৰু দান। তেওঁ কয় যে শিক্ষাতকৈ ডাঙৰ মৌলিক অধিকাৰ থাকিব নোৱাৰে আৰু কোনো দান-বৰঙণিও শিক্ষাতকৈ ডাঙৰ হ’ব নোৱাৰে।

জ্ঞান আৰু শিক্ষাৰ কেন্দ্ৰ হিচাপে ভাৰতৰ ঐতিহাসিক খ্যাতিৰ ওপৰত আলোকপাত কৰি ধনখৰে কয় যে দেশখনে অতীতৰ গৌৰৱ পুনৰ লাভ কৰাৰ পথত দৃঢ়তাৰে আগবাঢ়িছে। নলন্দা আৰু তক্ষশিলাৰ দৰে প্ৰতিষ্ঠানৰ গৌৰৱময় উত্তৰাধিকাৰৰ কথা উল্লেখ কৰি উপ-ৰাষ্ট্ৰপতিগৰাকীয়ে সমসাময়িক কালত ভাৰতৰ শৈক্ষিক পৰিৱেশত পেৰাডাইম শ্বিফ্ট আৰু পুনৰুজ্জীৱনৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে।

তেওঁ আৰু জোৰ দি কয় যে পৰিস্থিতিৰ বাবে পূৰ্বতে অসহায় হৈ পৰা লোকসকলৰ বাবে এছ অ’ এলে দুৱাৰ মুকলি কৰিছে। প্ৰাৰম্ভিক বিপৰ্যয়ৰ পিছত চন্দ্ৰৰ দক্ষিণ মেৰুত মসৃণ অৱতৰণ কৰা চন্দ্ৰযান অভিযানৰ পৰা প্ৰেৰণা লৈ ধনখৰে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক বিফলতাক সফলতাৰ চাবিকাঠি হিচাপে বিবেচনা কৰিবলৈ আহ্বান জনায়। আধুনিক পৃথিৱীৰ জটিলতাৰ সৈতে মোকাবিলা কৰিবলৈ তেওঁ নমনীয় মানসিকতাৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে। তেওঁ কয়, ‘চন্দ্ৰযান-৩ৰ এটা বিশেষ বৈশিষ্ট্য আছে যিটো প্ৰতিজন ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে মনত ৰাখিব লাগে। চন্দ্ৰযান-২ নহ'লে চন্দ্ৰযান-৩ নহ'লহেঁতেন। চন্দ্ৰযান-২ সম্পূৰ্ণ সফল নহ’লেও বহু পৰিমাণে সফল হ’ল। প্ৰতিজন ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে মনত ৰখা উচিত যে বিফলতা কোনো কথাৰ নাম নহয়। বিফলতাত আপুনি সফলতাৰ চাবিকাঠি দেখিছে।”

ভাৰতীয় শৈক্ষিক পৰিস্থিতিত নতুন শিক্ষা নীতিৰ (এন ই পি) গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকাক আলোকপাত কৰি ধনখৰে কয় যে এন ই পিয়ে এক পৰিৱৰ্তনশীল পৰিৱৰ্তনৰ সূচনা কৰে, সামগ্ৰিক শিক্ষাৰ্থীৰ বিকাশৰ বাবে এক ৰোডমেপ আৰু একবিংশ শতিকাৰ প্ৰত্যাহ্বানসমূহৰ বাবে সজ্জিত এক অৱগত কৰ্মশক্তি নিৰ্ধাৰণ কৰে। সমাজ গঢ়ি তোলে। তেওঁ এন ই পিৰ নমনীয় শিক্ষণ পথ, প্ৰযুক্তি সংহতি, বৈচিত্ৰময় প্ৰয়োজন আৰু আকাংক্ষাক স্বীকৃতি দিয়াৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে।

তেওঁ আৰু আস্থা প্ৰকাশ কৰে যে স্কুল অৱ অ’পেন লাৰ্নিঙৰ দৰে প্ৰতিষ্ঠানে গুণগত শিক্ষাৰ সুবিধা বৃদ্ধি আৰু দীৰ্ঘদিনীয়া ব্যৱধান দূৰ কৰাত গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰিব, যিদৰে এন ই পিয়ে কল্পনা কৰিছে।

এই উপলক্ষে দিল্লী বিশ্ববিদ্যালয়ৰ উপাচাৰ্য অধ্যাপক যোগেশ সিং, অধ্যাপক সদস্য, ছাত্ৰ-ছাত্ৰী আৰু অন্যান্য বিশিষ্ট ব্যক্তিসকল উপস্থিত থাকে।

হিন্দুস্থান সমাচাৰ/সুশীল/মনোজ


 rajesh pande